Tehistaibu kasutamise koolitus - vaheajal kooli töötajatele
Koolitaja on Krister Kruusmaa.
Koolitus koosneb vaheldumisi praktilistest ja teoreetilistest osadest.
Osalejatel on vaja arvutit ja ChatGPT kasutajat (tegu pole ChatGPT koolitusega, aga kasutame seda näidisvahendina, mille abil laiemaid tõdesid illustreerida).
Esimeses teoreetilises osas uurime, kust TI tuleb ja kuidas see töötab; teises teoreetilises osas käsitleme TI-ga seonduvaid müüte, hirme ja päris sotsiaalseid ja psühholoogilisi ohte, fookusega koolinoortel.
Praktilised osad hõlmavad arusaama kujundamist praeguste tekstirobotite võimetest ja puudustest ning kasutusvõimaluste avastamist enda õppeaine/valdkonna raames (see osa on rühmatöö). Praktilised ülesanded on üles ehitatud nii, et sobivad nii esmakordsele kui ka kogenumale kasutajale.
Koolitus "Enesejuhitud õppimise tingimuste loomine ja arendamine"
Koolitaja: Õnne Uus (Phd) - Kliiniline psühholoog ja kasvatusteadlane, perekonnapsühhoterapeut, psühholoogia õppejõud Tallinna Ülikooli Haridusteaduste Instituudi kasvatusteaduste suunal, Eesti Kliiniliste Psühholoogide Kutseliidu liige, Eesti Pereteraapia Ühingu liige.
Koolituse eesmärk ja teemad
Koolituse eesmärk on lisada arusaamist lapse eneseregulatsiooni alamkomponentide ja võimalike individuaalsete abivajaduste osas; pakkuda praktilisi nõuandeid enesejuhtimise protsessi edendamise osas õppija kognitiivset võimekust, enesemääramisteooriat, motivatsiooni kui ka emotsionaalseid aspekte arvesse võttes.
Peamised küsimused, millele üheskoos vastust otsime, on:
● mis on kõige olulisemad enese-juhtimise takistajad?
● millised on vajalikud tingimused eneseregulatsiooniks?
● milline on õpetaja roll enese-juhitud õppimisel?
(1) Enesejuhitud õppimise tuum-komponendid
(2) Arengulised asjaolud enesejuhitud õppes
(3) Sotsiaal-emotsionaalsed asjaolud